Індивідуальний електротранспорт потребує регулярного технічного обслуговування, дотримання правил експлуатації та забезпечення оптимальних умов зберігання, особливо у зимовий період. Тільки в такому випадку можна розраховувати на те, що «вірний друг» у подорожах навесні прослужить «вірою та правдою», як і спочатку після покупки.
Правила заряджання та зберігання батареї електротранспорту
- Підготовка до заряджання : Потрібно перевірити стан ЗУ, блока живлення та зарядку, не можна розпочинати заряджання, якщо ЗУ несправно або на роз’ємах є сліди вологи.
- Підключення Зарядного пристрою : Важливо – ЗУ спочатку підключається до розетки і лише після вмикання індикаторної лампочки під’єднується до електротранспорту! Такий простий лад допомагає захистити акумулятор від короткого замикання, стрибка напруги або іншої поломки.
- Підключення зарядного пристрою : Не можна допускати перегрівання батареї під час заряджання або експлуатації. Це призводить до виходу АКБ з ладу, вибуху або займання АКБ і псування автомобіля. Зазвичай така ситуація спостерігається при порушенні правил заряджання, якщо пристрій залишається підключеним до мережі на ніч.
- Тривалість та правила заряджання : Тривалість заряджання –1-5 годин, враховуючи рекомендацію виробника. Найменший рівень заряду – 50%, нижче за нього вимикати ЗУ не можна, оскільки це призведе до швидкої втрати батареєю своїх властивостей Оптимальний рівень заряду – 80%, виробники рекомендують заряджати АКБ до рівня 80%, що позитивно позначається на акумуляторі та продовжує термін експлуатації батареї. Завжди треба тільки контролювати рівень заряду після досягнення 100% ЗУ необхідно відключити від мережі, щоб уникнути перезаряду і виходу АКБ з ладу. ЗУ не повинно перегріватись вище 60 градусів.
- Особливості експлуатації акумулятора : Не бажано доводити акумулятор до повного розряду та залишати апарат надовго в такому стані, потрібно ставити електротранспорт на зарядку, якщо рівень АКБ становить не менше 20-10%. Це збільшує термін служби акумулятора. Але близько трьох разів на місяць рекомендується повністю розряджати акумулятор, щоб скинути нижній та верхній прапори заряду та відновити властивості АКБ.
- Правильне зберігання акумуляторної батареї електротранспорту : Якщо ви плануєте зберігати електротранспорт у квартирі або теплому гаражі, де температура повітря не виходитиме за рамки 0°C +25°C, то зарядіть акумулятор до 80%. У жодному разі не зберігайте транспорт із повністю розрядженою батареєю. Це знижує його термін служби. Якщо ж електротранспорт зимуватиме на морозі, то АКБ до сезону доведеться міняти, воно прийде в непридатність.
- Правильне обслуговування акумуляторної батареї електротранспорту : Який би варіант зберігання ви не вибрали, у будь-якому випадку раз на 1,5-2 місяці потрібно перевіряти пристрій. При необхідності підкачувати колеса та перевіряти рівень заряду батареї. Якщо батарея втрачає свій заряд за цей час, необхідно її підзарядити до обумовлених 80%.
Технічні подробиці
Дотримуючись простих правил підготовки та зберігання, які займуть у Вас трохи часу, ви збережете працездатність своєї техніки, а навесні просто дістанете електротранспорт і відразу зможете їхати. Ця стаття є актуальною для всіх популярних видів електротранспорту:
- електросамокатів;
- електровелосипедів;
- гіроскутерів;
- електроскутерів;
- електромотоцикли.
Стаття була затверджена командою наших інженерів
Наша команда